• Hem
  • Retur och reklamation

Retur & reklamation


Såhär gör du en reklamation

Har du köpt en produkt av Willab som inte uppfyller dina förväntningar är du välkommen att reklamera produkten. 

Så här går du tillväga:

  1. Maila kundtjänst på info@willab.se följande information:
  2. Bifoga en bild på den felaktiga/skadade produkten
  3. Ange artikelnummer, antal och ordernummer/fakturanummer alt bifoga följesedel/faktura från oss.
  4. Vi gör en bedömning och återkommer med besked till dig.


Reklamation från en slutkund, bifoga en kopia på  kundkvittot. 


Vid godkänd reklamation levererar vi ny produkt till er alt krediterar er. Skulle vi behöva ha tillbaka produkten skickar vi en retursedel till er.


Reklamation av elektriska produkter

Har du köpt en elektrisk produkt av Willab som inte uppfyller dina förväntningar inom angiven garantitid är du välkommen att skicka in den för felsökning/lagning.


Är du osäker på om det är fel på produkten? Börja med att kontakta kundtjänst på 0431-44 59 00. 

Så här går du tillväga:


  1. Fyll i reklamationsunderlaget för elektriska produkter 
  2. Bifoga bild/bilder. Vid reklamation av klippmaskiner är det önskvärt med en film som visar bristen på produkten.
  3. Maila detta till kundtjänst info@willab.se , vi återkommer i vändande mail med retursedel och ärendenummer
  4. Emballera produkten, fyll i ärendenummer och bifoga i försändelsen tillsammans med inköpskvitto.

Tänk på att du som kund är ansvarig för att produkten är rätt emballerad, så använd om möjligt originalemballage eller motsvarande för transport in till oss. Transportbolagen ersätter inte skador om produkten varit undermåligt emballerad. 


Ärendet ska vara oss tillhandla inom 2 veckor, därefter plockas ärendet bort och kund behöver inkomma med en ny reklamation.

Vi debiterar en felsökningsavgift om produkten skickas in till oss utan att det är fel på den eller om produkten har någon annan skada som inte täcks av garantin. Denna avgift är på 249 SEK.

När vi får in produkten till vår serviceverkstad undersöker vi den och konstaterar om det är ett garantiärende eller om felet inte täcks av garantin. Om felet inte täcks av garantin återkopplar kundtjänst med ett kostnadsförslag för att åtgärda felet. Väljer du att gå vidare enligt detta kostnadsförslag tar vi inte ut undersökningsavgiften på 249 SEK.

Då felet inte täcks av garantin debiterar vi en fraktkostnad på 99 SEK (1 produkt), 149 SEK (2 produkter), 199 SEK (3 produkter).

När produkten är reparerad skickar vi den i retur till dig så att du kan kontakta din slutkund.

Lagstadgad mervärdesskatt tillkommer på ovan angivna belopp.


Har du frågor kan du alltid kontakta vår kundservice för mer information.